Activitatea de Street Food este una frumoasa, profitabila dar si foarte grea si riscanta. Ca si business in alimentatie publica ai obligatia, nu numai morala, de a avea o activitate corecta, profitabila si legala, iar acestea sunt deseori verificate de autoritati, pentru a se asigura buna activitate in industrie.
Dezvoltarea si implementarea unui ghid de bune practici de igiena bazat pe principiile haccp este o necesitate si o obligatie legala pentru orice persoana juridica care desfasoara activitate de alimentatie publica pe teritoriul Romaniei sau a Uniunii Europene.
In fiecare luna, in Romania se inregistreaza zeci de mii de cazuri de toxiinfectii alimentare cauzate de nerespectarea normelor de igiena alimentara. Legislatia sanctioneaza contraventional si penal astfel de abateri de la normele de igiena alimentara. Pe langa principiile de igiena, un astfel de business trebuie sa respecte si alte reguli create pentru a avea o activitate buna.
Pentru a avea o activitate in domeniul Horeca trebuie sa detii licente, autorizatii si documente care sa ateste buna ta activitate. In street food se aplica aceleasi metode si in general orice food truck trebuie sa detina in permanenta copii ale urmatoarelor documente:
· Certificat Unic de Inregistrare
· DSV – Autorizatie Sanitar Veterinara
· Contract deratizare si dezinfectie
· Contract neutralizare deseuri
· Contract colectare uleiuri arse
· Contract curatare hota si alte utilaje incarcate de grasime
· Declaratie de conformitate pentru separator de grasimi
· Diplome de absolvire cursuri de igiena
· Diploma bucatar
· Fise de aptitudini angajati
· Carti de identitate ale angajatilor
· Fisa de instruire individuala pentru SSM ( Securitatea si sanatatea in munca)
· Fisa individuala in domeniul situatiilor de urgenta
· Certificat de conformitate si garantie extintoare
· Certificat de conformitate si garantie trusa de prim ajutor
· Certificat constatator electrician autorizat
· Fisa tehnica a vehiculului
· Contract inchiriere sau dovada de folosinta amplasamentului
· Registrul Unic de Control
· Registrul de casa
· Carnetel dispozitii de plata
· Declaratia de instalare a casei de marcat fiscala
· Procedura de igienizare
· Documente de inregistrare a parametrilor ce tin sub control punctele critice din activitate ( HACCP)
· Note de receptie la materia prima folosita ( recomandam softuri de gestiune)
· Analiza apei folosita la prepararea si spalarea alimentelor sau dovada ca aceasta este potabila.
· Dupa caz se pot cere si analize ale preparatelor comercializate.
Răspunderea contraventionala si penala pentru nerespectarea legislatiei in vigoare privind siguranta alimentara si normele de igiena alimentara bazata pe principiile HACCP revin administratorului societatii comerciale, persoanei fizice autorizate sau intreprinderii idividuale, precum si a angajatului ce are in fisa postului anumite responsabilitati de care raspunde.
De asemenea administratorul firmei are responsabilitatea legala de a instrui si testa in baza planului HACCP, personalul restaurantului care este implicat direct in activitatea de alimentatie publica.
Documentele enumerate mai sus nu iti asigura activitatea corecta si nici nu indeparteaza riscul unei amenzi atata timp cat nu ai nu ai un flux tehnologic bun, o igiena corecta si o atitudine si activitate pozitiva si verticala.
Comments